Mit teszel, ha az ügyfeled pillanatok alatt kifordul önmagából?
Üzleti bizalomépítés a gyakorlatban. Blog.
AZ ÉRTÉKESÍTŐK MUMUSAI 5.
A nagy országos értékesítőket érintő felmérésünkben azt kutattuk az Antré Akadémiával, hogy milyen félelmek nehezítik az értékesítők napi munkáját. Az értékelésnél kiderült, hogy a félelmek 5. helyén az ügyfelek hangulatának kezelése áll. Ez tehát az értékesítők egyik olyan “mumusa”, amitől a legtöbben tartanak.
Az érzelmek és a hangulatok erőteljes hatást gyakorolnak a döntéshozatalra és az ítéletalkotásra is. Például akkor, amikor aszerint alkotunk véleményt valakiről, hogy milyen hangulatban vagyunk, amikor először találkozunk vele. Az éppen jó hangulatban lévők hajlamosabbak ugyanazt az embert pozitívabban megítélni, mint a rosszkedvűek.
Értékesítőként tehát első számú feladatod az ügyfél érzelmi állapotának megalapozása, és a hangulatának befolyásolása!
Nézzük ezt a gyakorlatban!
Várod a partnert a megbeszélt helyen. Megérkezik, és mint egy elmeháborodott, úgy viselkedik, mert épp nem tudott leparkolni, és kikéri magának, hogy ilyen helyre hívtad őt. Mit válaszolsz, és hogyan folytatod a beszélgetést úgy, hogy ellazuljon és témát válthass a bizalmibb beszélgetés felé irányítva?
Én a helyedben először megsimogatnám az egóját egy köszönettel. Valahogy így:
“Köszönöm a bizalmát, hogy nem fordult sarkon és nem hagyott faképnél, miután az ötödik kört rótta a parkolóhelyért!”
Majd kérdéssel folytatnám, és azzal a céllal, amivel érkeztem:
“Hamar elfelejti ezeket a bosszúságokat? Örülnék neki, ha így lenne, hiszen fontos találkozó a mai, nem szeretném, hogy a pillanatnyi hangulata befolyásolja.”
Nem szabad, hogy a kezdeti hangulat rányomja a tárgyalásotokra a bélyegét! Az értékesítés nem más, mint helyzetek és hangulatok kezelése. Az az alap, hogy felveszel reggel otthon egy védőpajzsot, és nem engeded át rajta azokat a mondatokat, amiket az üzleti partnered esetleg rossz hangulatában kiejt a száján. Tudnod kell, hogy az elutasítás sem feltétlenül neked szól, hanem az ügyfél adott érzelmi állapotát jellemzi. Ha ügyesen irányítod őt kérdésekkel, tudatos kommunikációval, a látszólag reménytelen helyzetből is képes leszel győztesként kijönni.
Ahhoz, hogy mesterien bánj az emberekkel, tisztában kell lenned az emberi természet alaptörvényeivel, és a világ érzelmi logikáival, amit a “Hogyan építs bizalmat az üzleti életben” című könyvemben tételesen, pontról-pontra, gondosan leírtam.
Irányíts, és érd el, hogy a beszélgetőpartnered érzelmileg is reagáljon!
A TRÉNER MÉRFÖLDKÖVEI MÁSFÉL PERCBE SŰRÍTVE:
AZ ELŐADÓ ÉLETÚTJÁRA A MAGYAR TELEVÍZIÓ IS KÍVÁNCSI VOLT:
KÉRJE A CÉGÉRE, IPARÁGÁRA ÉS ÉRTÉKESÍTŐI CSAPATÁRA SZABOTT TEMATIKÁT AZ ALÁBBI ELÉRHETŐSÉGEKEN:
Kapcsolatfelvételi etikett:
Kizárólag az e-mailben létrejövő megkeresést követően történik telefonos egyeztetés. Köszönjük a rugalmasságát!
NE MENJEN SEHOVÁ, VAN ITT EGYÉB LÁTNIVALÓ IS:
Könyvírás profi életrajzíró segítségével
Nincs ideje könyvet írni? Megírom Ön helyett! Legyen saját könyve! 15 év szellemírói tapasztalat, 47 megjelent könyv, amelyet mások helyett, mások nevében írtam. Kattintson!
Hangalámondások videóihoz (narrációk)
Narrációk, hangalámondások, reklámszpotok, hangoskönyvek elkészítése profi, a médiából ismert hanggal. 25 év rádiós, tv-s tapasztalat, rendkívüli orgánum! Kattintson!
Üzleti bizalom WEBSHOP
Üzleti könyvek, hanganyagok, azonnal letölthető e-bookok, online tréningek. Vigye haza a tudást! Nálunk csak a LÉNYEGET tanulja! Boltunkban azonnal letölthető és postázandó termékeket egyaránt talál.