Bizalom nélkül nincs eladás!
Üzleti bizalomépítés a gyakorlatban. Blog.
A 8 leggyakoribb hiba az eladás során
Összeszedtem a 8 leggyakoribb hibát, amit az értékesítők és a területi képviselő kollégák munkája közben megfigyeltem. Összegyűjtöttem Neked azzal a céllal, hogy te még csak véletlenül se kövess el hasonló hibákat. Tedd el jó helyre, és a biztonság kedvéért fusd át egy-egy ügyféltárgyalás előtt.
Mi az 5 legáltalánosabb kifogás az értékesítés során?
Tudod mire jöttem rá? Hogy kifogásai nem az ügyfeleknek, hanem az értékesítőknek vannak. Remélem, Te nem azoknak a táborát erősíted, aki folyton kitalálnak valamit azért, hogy ne kelljen bizalmat építeniük az üzleti partnernél! Remélem, Te nem azoknak a táborát erősíted, aki folyton kitalálnak valamit azért, hogy ne kelljen bizalmat építeniük!
…de hol maradnak a kérdések?
Érzelmekre ható kérdezéstechnikával az ügyfelek garantáltan emlékezni fognak az értékesítőre. Lélekre hatóan kérdezni nem nagy hókuszpókusz, inkább szemléletmód kérdése, amelynek használatával eredményesebb és hatékonyabb lesz az eladás. Az értékesítők legjava még mindig nem tud, vagy NEM MER kérdezni.
Az értékesítők mumusai - avagy miért nem tudnak eladni?
Értékesítőket kérdeztünk arról, mi gátolja őket az eredményekben. Megdöbbentő, mennyien állnak a saját eredményeik útjába. Több száz értékesítőt faggattunk arról személyesen, emailben, online teszteken és főleg tréningeken, hogy melyek a legnagyobb félelmeik az értékesítés során.
Szívesen szólítasz meg vadidegen embereket az üzleteddel?
Az értékesítők egyik legnagyobb félelme: a vadidegen emberek megszólítása. A megkérdezettek 80%-as az elutasítástól tart. A „ciki helyzettől”. Mert szerintük NEM választ kapni égő. Pedig a megszólítás művészete semmi másról nem szól, mint a jó benyomásról. Értékesítőként erre különösen ügyelned kell.
Képes vagy saját magadat pozicionálni az ügyfeled előtt?
Általában képtelenek az értékesítők 5 értelmes érvet elmondani saját magukkal kapcsolatban. De a legdurvább, hogy azt sem tudják 3 mondatban összefoglalni, kik ők, miért lenne érdemes őket választani, és mire tud megoldás nyújtani a szolgáltatásuk vagy a termékük. Ez azt jelenti, hogy a bemutatkozás is probléma.
Te is utálod a hideghívást?
Van, amit nem lehet elkerülni. Bármennyire is utálunk telefonálni, az üzleti életben KELL. Érdemes hát szembe menni minden telefonos démonnal. Mennyire szabad a telefonban lazának, kötetlennek lenni az első alkalommal és egyáltalán: hogyan lehet természetessé tenni egy hideghívást?
Képes vagy az üzleti kapcsolataidat ápolni?
Az Antré Akadémia nagy országos felmérésén kiderült, hogy az értékesítők munkájában a már meglévő ügyfélkapcsolatok ápolása is gondot okoz. Olyannyira, hogy ez is egy mumus lett a mindennapokban. Téged mikor hívott fel utoljára bárki, aki eladott neked valamit? Érdeklődött valaha értékesítő felőled?
Mit teszel, ha az ügyfeled pillanatok alatt kifordul önmagából?
Veled is előfordult már, hogy egy jó hangulatú tárgyaláson váratlanul “elgurult” az ügyfeled gyógyszere, és elkezdett veled kellemetlenkedni? Ha eddig megúsztad, akkor szerencsés voltál, de ha az értékesítésben dolgozol, előbb-utóbb veled is megesik.
Téged is rosszul érint, ha visszautasít az ügyfeled?
A legtöbben még mindig lelki kérdést csinálnak abból, ha egy ügyfél elutasító választ ad a megkeresésre. Sok értékesítőt annyira megvisel a „nem” válasz, hogy azzal napokra kiesnek a munkából, és még rosszabb eredményeket produkálnak a hó végi statisztikában. Értékesítők vallottak a munkájuk nehézségeiről.
Képes vagy eladással lezárni egy üzleti megbeszélést?
A legtöbb értékesítő arról panaszkodott az a nagy országos felmérésében, hogy hiába tesz bele sok energiát egy eladási folyamatba, a végén még sincs vásárlás, nincs szerződés és nincs üzlet. És a legtöbben persze az ügyfeleket hibáztatják mindenféle indokkal.
A TRÉNER MÉRFÖLDKÖVEI MÁSFÉL PERCBE SŰRÍTVE:
AZ ELŐADÓ ÉLETÚTJÁRA A MAGYAR TELEVÍZIÓ IS KÍVÁNCSI VOLT:
KÉRJE A CÉGÉRE, IPARÁGÁRA ÉS ÉRTÉKESÍTŐI CSAPATÁRA SZABOTT TEMATIKÁT AZ ALÁBBI ELÉRHETŐSÉGEKEN:
Kapcsolatfelvételi etikett:
Kizárólag az e-mailben létrejövő megkeresést követően történik telefonos egyeztetés. Köszönjük a rugalmasságát!
NE MENJEN SEHOVÁ, VAN ITT EGYÉB LÁTNIVALÓ IS:
Könyvírás profi életrajzíró segítségével
Nincs ideje könyvet írni? Megírom Ön helyett! Legyen saját könyve! 15 év szellemírói tapasztalat, 47 megjelent könyv, amelyet mások helyett, mások nevében írtam. Kattintson!
Hangalámondások videóihoz (narrációk)
Narrációk, hangalámondások, reklámszpotok, hangoskönyvek elkészítése profi, a médiából ismert hanggal. 25 év rádiós, tv-s tapasztalat, rendkívüli orgánum! Kattintson!
Üzleti bizalom WEBSHOP
Üzleti könyvek, hanganyagok, azonnal letölthető e-bookok, online tréningek. Vigye haza a tudást! Nálunk csak a LÉNYEGET tanulja! Boltunkban azonnal letölthető és postázandó termékeket egyaránt talál.